dinsdag 16 april 2013

Koen Theys

Wat is het toch heerlijk dat er nog programma's zijn zoals De Avonden van de VPRO (radio 6). En wat is het toch heerlijk dat dat elke avond twee volle uren mag duren. Geen interviews van drie minuten, maar van twintig. Geen onnozele bijzitters die niets toevoegen, behalve wat irritant geblèr, maar 'eenzame' interviewers die er samen met de geïnterviewde wel wat van weten te maken. Okee, ik heb wat moeite met de manier van doen en praten van Wim Noordhoek, maar er moet wat te zeuren zijn en blijven; perfectie is saai.

Even heerlijk is het dat je niet alleen via de radio van dit programma kunt genieten, maar het op internet kunt afluisteren wanneer je wilt. Bovendien worden er van alle afleveringen podcasts gemaakt, die je kunt afluisteren waar en wanneer je wilt. De VPRO gaat zelfs zover dat ze de uitzendingen en podcasts per 'onderwerp' aanbieden.
Eigenlijk is het zonde om te selecteren en alleen naar bv. de boekenonderwerpen te luisteren, want er is zoveel interessants op andere terreinen. Neem nu Koen Theys. Die had ik kunnen kennen uit een vorig 'leven', maar ik ben bang dat ik op dat front al een tikje tamelijk uitgeleerd was alvorens deze Koen Theys actief werd. Nee, ik bedoel de Koen Theys die op 3 april te gast was bij De Avonden.


De Koen Theys wiens eerste kunstwerk ervoor zorgde dat hij verwijderd werd van de Gentse kunstacademie. Die objecten maakt, en video's en foto's.

Patria (2008)

Kunst? Mooi? Begrijpelijk? Soms volmondig 'ja' en soms twijfelachtig, maar het is interessant en tongen losmakend. Patria vind ik prachtig, The final countdown ontroerend. Girls and philosophers intrigerend. En Crime 01.... ongemakkelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.